Jak zarządzać zdalnymi pracownikami?

Zatrudnianie zdalnych pracowników to świetny sposób na wykorzystanie talentów z całego świata. Zrozumienie, jak skutecznie zarządzać zdalnymi pracownikami, może początkowo wydawać się przytłaczające, ale istnieje kilka sztuczek i narzędzi, których możesz użyć, aby utrzymać efektywność i zadowolenie telepracowników.

1. Ustal z góry swoje oczekiwania dotyczące zdalnych pracowników.
Jeśli Twoi pracownicy nie rozumieją, czego od nich oczekujesz lub czego potrzebujesz, nie będą w stanie odnieść sukcesu. Wyszczególnij wszystkie swoje oczekiwania w dokumentach online, filmach lub pokazach slajdów i przekaż je swoim pracownikom. Upewnij się, że zawierają wszystkie kluczowe informacje potrzebne Twoim pracownikom do odniesienia sukcesu w pracy.

2. Wykorzystaj terminy, aby pomóc zdalnym pracownikom spełnić Twoje oczekiwania.
Bez terminów Twoi zdalni pracownicy nie będą wiedzieli, ile czasu powinni poświęcać na swoją pracę ani kiedy ją oddać. Terminy pomogą Twoim pracownikom efektywnie zarządzać czasem i dadzą Ci poczucie, w jaki sposób twoi pracownicy wykonują wiele pracy.
Terminy są również dobrym sposobem na śledzenie wydajności pracowników zdalnych. Jeśli pracownik dotrzyma terminów, będziesz wiedział, że musisz się z nim skontaktować i ponownie przekroczyć swoje oczekiwania.
Zawsze możesz później dostosować terminy, jeśli się nie uda. Jeśli uznasz, że wyznaczony termin nie jest realistyczny, możesz go przedłużyć o kilka dni.

3. Daj pracownikom limit, jeśli terminy nie dotyczą wykonywanej przez nich pracy.
Czasami zdalni pracownicy są zatrudniani do wykonywania wielu krótkich, następujących po sobie zadań, w których terminy nie miałyby sensu. Jeśli tak jest w przypadku Twoich pracowników, spróbuj ustalić limit, który muszą oni spełnić, aby pomóc im zarządzać czasem i produktywnością.
Na przykład, jeśli zatrudnisz zdalnych pracowników, aby odpowiedzieli na zapytania klientów dotyczące Twojej firmy, możesz poinformować swoich pracowników, że oczekują, że odpowiedzą na 3-4 zapytania na godzinę.
Jeśli potrzebujesz pomocy w obliczeniu kwoty, spróbuj wykonać pracę, którą wykonują Twoi zdalni pracownicy, na dzień lub dwa, aby zobaczyć, co może realistycznie osiągnąć jedna osoba.

4. Poinformuj swoich pracowników, jeśli nie spełniają twoich oczekiwań.
Jeśli zauważysz, że jeden z Twoich pracowników nie dotrzymuje terminów lub kwot, skontaktuj się z nimi. Wspomnij o swoich obawach i zapytaj, czy mają pytania lub potrzebują pomocy. Jeśli problem się powtarza, zastanów się, czy pracownik dobrze pasuje do Twojej firmy.

5. Komunikuj się ze zdalnymi pracownikami w jasny i zwięzły sposób.
Jednym z wyzwań związanych ze współpracą ze zdalnymi pracownikami jest to, że trudniej jest wyjaśnić wszelkie nieporozumienia. Ponieważ nie jesteś na dole, aby osobiście odpowiedzieć na ich pytania, ważne jest, abyś był jak najbardziej jasny z przodu, kiedy się z nimi komunikowałeś. Jeśli udzielasz pracownikom instrukcji lub wysyłasz grupowy e-mail, najpierw go napisz i przeczytaj, aby upewnić się, że jest on jasny. Unikaj używania jak najbardziej skomplikowanego, niejasnego języka.

6. Niech zdalni pracownicy zarejestrują swoją wydajność.
Utwórz formularz lub arkusz kalkulacyjny, w którym pracownicy mogą przesyłać zadania, które wykonali, i ile czasu zajęło ich wykonanie. Możesz regularnie sprawdzać ich zgłoszenia, aby upewnić się, że są na właściwej drodze. Jeśli ktoś wymknie się z tyłu, możesz go złapać wcześnie i wyciągnąć rękę, aby rozwiązać problem.

7. Wysyłaj cotygodniowy biuletyn, aby informować zdalnych pracowników o aktualizacjach firmy.
Chociaż Twoi zdalni pracownicy nie pracują w biurze, nadal chcesz, aby czuli się, jakby byli częścią zespołu. Ponieważ nie będą w pobliżu, aby być świadkiem wielkich zmian lub wydarzeń w firmie, co tydzień przygotuj biuletyn, aby były na bieżąco i aby czuli się włączeni. W biuletynie możesz również umieścić przydatne wskazówki dotyczące wydajności i wydajności, aby były one jeszcze bardziej przydatne.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.