Jaki jest cel słów przejściowych w eseju?

Pomyśl o przejściowych słowach jak o mini-drogowskazach. Sygnalizują, że wkrótce pojawi się nowy pomysł, sprzeczny punkt lub punkt uzupełniający rozwijający twoją argumentację. Słowa takie jak „i” lub „ale” mogą działać zarówno jako spójniki (w których łączą się dwa pomysły lub opisy) i przejścia. Czasami interpunkcja, taka jak przecinki lub dwukropki, może działać równie skutecznie, jak słowo przejściowe.

Oto przykład frazy bez jej przejścia.

Spodziewałem się, że pies przyjdzie, kiedy zostanie powołana. Nie zrobiła tego.

Spodziewałem się, że pies przyjdzie, kiedy zostanie powołana, ale nie zrobiła tego.

W pierwszej wersji jest coś kusząco prostego, ale druga wersja lepiej konfiguruje to, co można zastosować do zdań, ponownie pokazanych bez przejść i z przejściami.

Próbowałem innej taktyki. Wyjąłem torbę smakołyków. Potrząsnąłem nimi. Usłyszała hałas. Przybiegła!

Dlatego spróbowałem innej taktyki: wyciągnąłem torbę z przekąskami i potrząsnąłem nimi. Usłyszała hałas i przybiegła!

Teraz trzeba trochę „wsłuchać” się w twoje słowa: czasami lepiej jest pominąć przejście (tak jak właśnie to zrobiłem, zamiast tego używasz dwukropka). Jest to coś, na czym możesz się skupić, im bardziej zwrócisz uwagę na swoje pisanie.

Możesz Google przydatne słowa przejściowe, ale oto kilka, które mogą być szczególnie skuteczne w esejach akademickich:

jednak

Niemniej jednak

pomimo / pomimo

bo

prawdopodobnie

w konsekwencji

dodatkowo / które również

w związku z tym

w sumie / w podsumowaniu

pierwszy / pierwszy; drugi / drugi itd

na przykład

Jestem pewien, że naturalnie używasz wielu z tych słów podczas pisania - i prawdopodobnie podczas rozmowy. Sztuką jest udoskonalenie sposobu ich używania, aby pomóc Ci wyrazić się mocniej i wyraźniej.
Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.