Recenzja SEMrush: narzędzie SEM do badania słów kluczowych konkurentów

Czy szukałeś narzędzia SEO, które pozwala na badanie słów kluczowych, śledzenie rankingu słów kluczowych, sprawdzanie linków zwrotnych, sprawdzanie pozycji konkurentów, a co najważniejsze, przeprowadzanie pełnego audytu SEO swojego bloga?

Jeśli tak, pozwól, że przedstawię Ci jedno narzędzie, z którego osobiście korzystam od ponad 7 lat i któremu zaufało wiele profesjonalnych blogerów i agencji SEO. Narzędzie, o którym mówię, to SEMrush.

Możesz pominąć tę sekcję, ale jest to ważna kwestia dla własnych SEO.

Zarejestruj się tutaj: bezpłatne konto próbne SEMrush

Kiedy moja witryna została dotknięta aktualizacją podstawowego algorytmu Google Panda i czerwca 2019 r., Musiałem całkowicie zmienić sposób podejścia do mojej strategii SEO. Uświadomiłem sobie, że zamiast pisać treści, które czytelnicy uwielbiają, musiałem się upewnić, że moje treści są również kochane przez wyszukiwarki!

Wtedy zacząłem uczyć się coraz więcej na temat optymalizacji wyszukiwarek i budowania linków.

Udało mi się odzyskać moją witrynę od Pandy, a przez to dowiedziałem się o znaczeniu SEO opartego na danych.

Musiałem zadać sobie pytanie, co zrobiłem, co mogło spowodować, że algorytm Google tak mocno uderzył w moją stronę.

Odpowiedź znalazła się na mojej tablicy statystyk analitycznych. Oprócz cienkich treści zignorowałem znaczenie badań słów kluczowych.

Szybko nauczyłem się, że posiadanie wysokiej jakości treści nie wystarczy! Musiałem także budować wysokiej jakości linki, przeprowadzać terminowe kontrole SEO mojej witryny i zwracać uwagę na kilka innych ważnych czynników.

Zarejestruj się tutaj: bezpłatne konto próbne SEMrush

Próbowałem użyć wielu narzędzi w tym procesie (w tym Mangools, Ahrefs, SEMrush i kilka innych). Chociaż wszystkie z nich działały dobrze, najbardziej podobało mi się SEMrush ze względu na jego świetne funkcje i sposób, w jaki pozwoliło mi to na wykonanie całej pracy SEO w jednym miejscu.

Za pomocą jednego pulpitu mogę wszystko załatwić. Za chwilę pokażę ci, co mam na myśli.

Zanim przejdę do przeglądu SEMrush, ważne jest, aby poinformować cię, że moja wiedza na temat SEO jest samoukiem poprzez stosowanie prób i błędów oraz od zwracania uwagi na najnowsze aktualizacje branży SEO.

Co to jest SEMrush? - Praktyczny przegląd

Zobaczmy, dlaczego SEMrush jest tak niesamowitym narzędziem SEO i ulubionym przez miliony użytkowników.

SEMrush ułatwia znalezienie słowa kluczowego w rankingu witryny (lub innej witryny). Krótko mówiąc, sprawia, że ​​badanie słów kluczowych staje się dziecinnie proste.

Po zakończeniu wyszukiwania słów kluczowych możesz dodać słowa kluczowe i śledzić ich pozycje we wszystkich głównych wyszukiwarkach na podstawie lokalizacji geograficznej.

Podkreślam funkcję lokalizacji geograficznej, ponieważ jest ona ważna dla tych, którzy kierują reklamy na określone kraje, takie jak Hiszpania, Wielka Brytania, Australia, Indie, Stany Zjednoczone itp. W przypadku globalnego blogera możesz również użyć tej funkcji, aby sprawdzić, jak Twoja witryna plasuje się w określonych krajach ' Wyszukiwarki.

Jest to niezbędne narzędzie SEM (marketing w wyszukiwarkach), które moim zdaniem każdy poważny bloger i marketer internetowy powinien mieć w swoim arsenale narzędzi SEO.

SEMrush to produkt od twórcy SEOQuake, popularnego dodatku SEO dla Firefoksa.

W chwili pisania tego tekstu SEMrush:

ponad 130 000 000 domen i

ponad 800 000 000 słów kluczowych w swojej bazie danych.

SEMrush pozwoli Ci znaleźć wszystkie słowa kluczowe, dla których uszeregowana jest dowolna istniejąca strona internetowa. Możesz także znaleźć więcej szczegółowych danych statystycznych dotyczących określonych słów kluczowych i powiązanych słów kluczowych, według których możesz uszeregować pozycję.


Brzmi trochę myląco?

Oto zrzut ekranu, który uzasadni moje stwierdzenie, że SEMrush jest niezbędny dla wszystkich blogerów i poważnych sprzedawców internetowych:


Pozwól mi przeprowadzić Cię przez proces…

Uwaga: możesz go używać w dowolnej witrynie. Poważnych sprzedawców internetowych zachęca się do wypróbowania ich na stronach konkurencji.

Wszystko, co muszę zrobić, to dodać nazwę domeny u góry, a oto informacje, które otrzymuję:


Pozwól mi wyjaśnić kilka pól na tej stronie raportu…


Słowo kluczowe: słowo kluczowe dla tej konkretnej strony w rankingu.

Pos: pozycja słowa kluczowego w określonej wyszukiwarce. W tym przykładzie wybrałem amerykańską bazę danych Google (domyślnie), ale możesz ją również zmienić na inne lokalizacje i wyszukiwarki. Do weryfikacji możesz także użyć bezpłatnego monitora słów kluczowych.

Objętość: liczba zapytań o dopasowanie ścisłe dla tego słowa kluczowego w wyszukiwaniu lokalnym. W tym przykładzie ponownie użyłem amerykańskiej bazy danych Google. (Te dane zostały pobrane za pomocą narzędzia Google Keyword Planner, które zweryfikowałem również pod kątem mojej dokładności).

CPC: średni koszt kliknięcia słowa kluczowego.

URL: odpowiedni adres URL, do którego to słowo kluczowe generuje ruch.

Com: pokazuje konkurencję reklamodawców o to słowo kluczowe. Niższa liczba oznacza małą konkurencję, a wyższa liczba oznacza większą konkurencję dla tego terminu. (W jaki sposób narzędzie marketingu w wyszukiwarkach może być kompletne bez kontroli konkurencji?)

Wyniki: liczba wyników wyszukiwania. (Im niższa liczba, tym lepiej).

Trend: ta kolumna jest bardzo interesująca. Aby znaleźć opłacalne słowa kluczowe, musimy upewnić się, że trend ruchu dla tego słowa kluczowego nie umiera. Ta kolumna pokazuje trend wyszukiwania tego słowa kluczowego w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Oprócz wszystkich informacji wynikających z naszego wyszukiwania, dwie kolumny, które jako blogger najbardziej mnie interesują.

To tutaj znajdziesz 200 najlepszych bezpłatnych słów kluczowych dla tej domeny, a także otrzymasz szczegółowy raport linku zwrotnego dla dowolnej domeny wraz z tekstem kotwicy linku.

Dla mnie najbardziej interesującym czynnikiem jest możliwość znalezienia najlepszych słów kluczowych kierujących ruch do dowolnej domeny. Dla poważnego marketera lub firmy znajomość słów kluczowych najlepszego konkurenta to święty graal.


Funkcje SEMRush: kompletny przewodnik

Jak wspomniałem wcześniej, SEMRush jest pełen funkcji i aby ułatwić Ci nawigację, poniżej dzielę się o głównych funkcjach SEMRush, o których powinieneś wiedzieć.


Narzędzie Magia słów kluczowych:

Oprócz techniki badania słów kluczowych, którą przedstawiłem powyżej, zawsze możesz skorzystać z konwencjonalnego sposobu badania słów kluczowych za pomocą magicznego narzędzia SEMRush.


Szybko uzyskasz takie dane, jak liczba wyszukiwań, trudność słów kluczowych, gęstość konkurencji, funkcje SERP, dane kosztu kliknięcia. Wypróbuj powiązaną funkcję narzędzia Magia słów kluczowych, która pomaga odkryć słowa kluczowe, które w przeciwnym razie mogłyby zostać pominięte.

Po wybraniu słów kluczowych, z którymi chcesz pracować, możesz przenieść je do narzędzia do analizy słów kluczowych. Funkcja automatycznego grupowania i inicjowania słów kluczowych pomoże Ci zgrupować grupę słów kluczowych wybranych w etapie 1.


Zwróć uwagę na kolumnę potencjalnego kliknięcia, ponieważ pomaga zrozumieć, ile kliknięć można uzyskać dla docelowego słowa kluczowego po rankingu na 1. miejscu. Ten krok pozwala zaoszczędzić wiele narzutów podczas pracy nad produkcją treści.


Audyt strony:

Jest to kolejna popularna funkcja SEMRush, która jest bezczynna dla własnych stron lub jeśli jesteś agencją SEO, możesz uruchomić i utworzyć raport z białą etykietą dla swoich klientów. W celu poprawy technicznego SEO witryny, jeden audyt witryny może potencjalnie ujawnić mnóstwo zmian SEO, które można wprowadzić w witrynie docelowej, aby znacznie poprawić pozycję.


Masz możliwość osobnego przeprowadzenia audytu witryny SEO na komputery lub urządzenia mobilne. Każdy raport można wyeksportować w formacie .pdf lub excel, aby zespół SEO mógł podjąć odpowiednie działania.


Aplikacja mobilna do śledzenia pozycji:

SEMRush ma również aplikację mobilną, która pozwala przeglądać pozycję słowa kluczowego w zaciszu aplikacji mobilnej. To kolejna funkcja, której jeszcze nie znalazłem w żadnym innym pakiecie SEO.

Ta aplikacja jest obecnie dostępna na Androida i iOS.


Wróćmy do pierwotnego pytania:


„Czy powinienem zacząć korzystać z SEMrush?”

Moja odpowiedź:


TAK!!!

Dlaczego warto od razu zacząć korzystać z narzędzia SEMrush?

Jako blogerzy pracujemy dzień i noc, pisząc posty, mając nadzieję na zwiększenie ruchu na naszym blogu. Ale często nie koncentrujemy się wystarczająco na tym, jak generujemy ten ruch. Jeśli sprawdzisz swoje dane analityczne, zauważysz, że tylko kilka postów na blogu generuje cały ruch na Twoim blogu.


Ale korzystając z narzędzia SEO SEMrush, możesz znaleźć słowa kluczowe, które zwiększają ruch na stronie internetowej konkurenta, i możesz pisać wysokiej jakości treści na podstawie tych słów kluczowych. Pomoże Ci to uzyskać lepszą pozycję dla określonych docelowych słów kluczowych w Twojej niszy.


Jeśli chcesz go wypróbować i przekonać się, jak dobrze może on działać, oferują bezpłatną 14-dniową wersję próbną.


Ceny SEMrush: Który plan SEMrush jest dla Ciebie najlepszy?

SEMRush oferuje wiele planów dla różnych przypadków użycia i możesz wybrać ten, od którego chciałbyś zacząć.


Pro plan

Plan Guru

Plan biznesowy

Plan przedsiębiorstwa

SEMrush najlepiej działa z kontem PRO, jeśli jesteś osobą fizyczną (otrzymasz pełny raport), ale dla początkującego, który jest nowy w badaniach marketingu w wyszukiwarkach (SEM), zawsze możesz zacząć od bezpłatnego okresu próbnego.


W przypadku agencji plan Guru oferuje wszystkie dzwonki i gwizdy, takie jak raporty z markowymi plikami PDF.


Gdy już przyzwyczaisz się do jego różnych funkcji, możesz uaktualnić konto PRO, aby uzyskać pełną, szczegółową analizę dowolnej witryny internetowej (np. Twojej i konkurencji).


Zarejestruj się tutaj: bezpłatne konto próbne SEMrush


 Uwaga: Możesz w dowolnym momencie ulepszyć lub obniżyć plan.


Mam nadzieję, że ta recenzja SEMrush pomogła ci zrozumieć zalety tego niesamowitego narzędzia marketingowego w wyszukiwarkach. Zawsze pamiętaj, SEMrush (lub dowolne inne narzędzie SEM) jest przydatne do badań i analiz, ale pod koniec dnia jest to Twoja ciężka, inteligentna i wysokiej jakości praca, która ostatecznie stawia Cię na szczycie.


Czy korzystałeś już z SEMrush? Jak oceniasz korzystanie z niego do zwiększania SEO witryny? Daj nam znać w komentarzach!

Aby napisać komentarz, musisz się zalogować lub zarejestrować.